söndag 12 oktober 2008

Frukosten var god.

Vad jag har sovit gött i natt, jag har sovit som en stock och jag somnade till Hellboy-The golden army, mysigt. ;) Det blev en rejäl frukost med mackor, kokt ägg och gröt. Även något sådant viktigt som Kaffe var med på menyn. En rejäl balja blev det så nu står man sig ett tag.

Filmen vi gick på igår var Rallybrudar som han ville se, en smårolig film, en typisk svensk film.
Den utspelar sig under svenskt 60-tal i Värmland och handlar om två tjejer som vill leva ut sina drömmar. Genom att köra rally så kan dom det. En hel del kända svenska skådisar är med i filmen.
Det blir ingen film som jag kommer springa benen av mig för att få när den släpps på dvd, men som sagt den var lite småtrevlig i allfall.

Idag blir det att pyssla hemma för det är inget gött väder utanför, det blir säkert en regnig och blåsig dag. Inget väder man vill vara ute i om man inte måste.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Under 30 o 40-talets depression i världsekonomin o när världen stod i brand pga världskrig gick människor på bio o kollade på "duracellkaninen" Nils Poppe o "glädjedopade" Sickan Karlsson som studsade runt på dåtidens filmer
Vad är skillnaden?
Jag går hellre på bio o ser en sådan här liten "pralinrulle" än tittar på nyheterna just nu
Man blir inte mer höstdeppig av det iallafall