måndag 28 juli 2008

Recept på kladdkaka muffins

Jag har sett att det är många som har vart på sidan där jag bloggar om att jag skall göra kladdkaka muffins, så här kommer receptet. Det är mycket lätt att göra dom och receptet kommer ifrån skolan jag jobbar på.

Kladdkaka muffins ca 14 st.
2 ägg
3 dl socker
1 ½ tsk vaniljsocker
1 krm salt
½ dl kakao
1 ½ dl vetemjöl
100 g avsvalnat margarin

Gör så här:
1 Sätt ugnen på 160 grader
2 Smält margarinet och låt det svalna
3 Rör ihop smeten enligt receptet
4 Fördela smeten i formarna med hjälp av två skedar
5 Sätt in plåten i mitten av ugnen. Grädda i 20 minuter, men titta på dem efter 15 minuter.
De skall vara höga och spruckna med torr yta men kladdiga inuti då är de klara.
6 Låt det svalna.


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

9 kommentarer:

Anonym sa...

JÄTTE GODA MUFFINS TACK FÖR RESEPTET!

Hasse sa...

Det var så lite så. ;)

Anonym sa...

Jo riktigt goda var dom, har bakat dom tre dagar i rad nu (a)

Anonym sa...

Försvinnade goda, tack för receptet =)

Ida och Amanda sa...

Nu ska vi testa o baka.
Tack för recpetet!

Anonym sa...

Lägg en skiva Noblesse över, så blir det ännu godare!:)

Idag hade jag tänkt prova med en nougat/marabou topping.. ska bli spännande och se hur det blir ;)

Hasse sa...

Det får jag testa. ;)

Ulf, Christer & Johnny sa...

Vi slängde i dajmmarabou. Hoppas det blir bra. Nu står dom i ugnen, dom ser ut att bli kanonbra säger uffe.

Anonym sa...

Jag bakade dem till barnkalas och allt gick åt. Nu vill barnen baka flera. Tack för superbra recept. Hälsningar från Finland.