onsdag 28 maj 2008

Autistisk pojke utröstad.

Hur sjukt är detta och vad f*n tänkte läraren på.
En 5 årig autistisk pojke fick ställa sig längst fram i sin förskoleklass i en ort i USA och fick där höra vad hans klasskamrater tyckte om han, han fick bl.a. höra att dom inte ville ha han kvar i klassen han blev utröstad helt enkelt.

Va f*n läraren kan inte vara helt ok den personen borde få kicken direkt och inte få jobba med människor längre inte med en sådan människosyn. Bara för att man har autism och har beteende problem skall man inte behövas utsättas för något sådant.

Om jag skulle få veta att någon eller några utav dom eleverna jag jobbar med skulle bli utsatta för något sådant, skulle jag nog se till att försöka bli av med den läraren eller assistenten, för en sådan person fungerar inte att jobba med utvecklings störda människor.
Den personen är inte värd att jobba med dom eleverna.

Läs mer på
SvD


Andra bloggar om:
, , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Läraren hade väl tittat på Survivor (dvs amerikanska Expedition Robinson) och tagit intryck.

Barn brukar kunna konsten att mobba och stöta ut alldeles automatiskt, de behöver ingen hjälp av läraren.

Hasse sa...

Antagligen har läraren gjort det, sjukt är det i allafall.

Anonym sa...

Hej,

jag har själv en 5-årig pojke med autism. Tanken på att en pojke har blivit utsatt för detta, får mig att gråta. Han kan ju inte rå för sitt handikapp. Pojken behöver stöd och träning, eftersom han inte vet hur han ska bete sig. Så fruktansvärt!