torsdag 27 mars 2008

Vår sjuka omvärld

Tidigare i dag så skummade jag igenom aftonbladet på nätet och fick se vilka sjuka människor vi har i vår omvärld.
Bl.a. en artikel om hur en pappa hade lagt sin ett åriga dotter i mikron och låtit henne grillas i 20 sekunder,

Där kan det inte stå rätt till ifrån hans sida, man skadar inte sitt egna barn medvetet som han har gjort i detta fall. Han fick ett straff på 25 år, borde vart mer tycker jag.

Den andra artikeln jag fastnade för var hur en cirkus i Italien höll två unga flickor (syskon) som mer eller mindre levde som slavar. Dom har vart där sen januari. På denna cirkus så tvingades dom bl.a. att simma i en bassäng med pirayor och att bli instängda i en glasbur med giftormar.

Tack vare att en åskådare fick nog och anmälde saken så kom det hela fram, det är lite underligt att ingen har anmält saken innan ifall detta inte var första gången dom gjorde det inför publik, folk vågar väl inte, vill inte lägga sig i, kan jag tänka mig.

Andra bloggar om:
, , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Du! Du är utmanad! Kolla på min lilla sida.