tisdag 15 januari 2008

Västtrafik dåligt betyg!

Det står att läsa i GP och Metro att Västtrafik får sämst betyg i när resenärerna får säga sitt.

Det är bara att hålla med, jag åker ofta med dom till arbetet bl.a. då åker jag oftast lokaltåget mellan Göteborg - Alingsås. Dessa tåg som det är svårt att lita på att dom kommer i tid.
Det är tur att det inte har kommit snö ännu för minsta lilla snö gör att tågen blir försenat.

Det är ofta jag har kommit sent till jobbet eller kommit hem en annan tid än vad jag borde göra. Sen så får man lite eller inget besked om varför tågen är sena när man står där på perrongen. grrrrrrr.............

Det gör mig nog mest förbannad om nu tåget blir inställt t.ex. så kan dom ju för f-n säga det eller vissa det på informationstavlorna så att man vet detta. Om dom nu fungerar.

Nu har dom också gjort det dyrare att åka med lokaltrafiken, dom har nämligen höjt avgiften. Det är precis som om dom inte vill att folk skall åka kollektivt, dom fick några fler resenärer under 2007, undra om dom får behålla dessa. Klart det vill nog inte västtrafik för då kan dom ju inte komma i tid och bussar, tåg & spårvagnar blir ju inte överfulla om dom tappar ett gäng resenärer.

Jag säger bara en sak. Sänk priserna och se till att skaffa in fler fordon snabbare, så blir det bättre för både miljön och resenärerna.

Andra bloggar om , , ,

Inga kommentarer: