onsdag 30 januari 2008

Jorden den enda bebodda planeten?

Jag för min del kan inte tänka mig att jorden skulle vara den enda bebodda planeten.
Jag har nämnt det förut här.

Där ute i rymden måste det finnas otroligt många planeter som kretsar kring en sol och som har vatten. Sen kan det vara livsformer av ett eller annat slag som inte behöver vatten eller syre. Det är bara det att vi har svårt att föreställa hos liv utan detta och vi vet inte vad som kan finnas där ute men något finns där det är jag helt övertygande om.

Bland dessa varelser finns det nog också kulturer som har lyckats skapa ett fredligare samhälle, dessa varelser har helt enkelt kommit längre än oss och är ett mer jämlikt samhälle. Dom har nog redan gjort våra misstag med krig och miljöförstöring.

Jag säger bara det finns liv på andra planeter.

Aftonbladet

Andra bloggar om: , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart som korvspad att det finns liv på andra planeter, om det så bara är småkryp, men liv finns det.
Som jag skrev i min blogg, det är löjligt att tro att det inte finns... så stort som universum är med hur många (?) solsystem som helst.
Vi är bara som en flugskit i allt detta enorma. =)