söndag 30 december 2007

Nyårs raketer!

Det är otroligt hur mycket pengar man spenderar på nyårs raketer, folk köper en hel del. Vi köper för ca 250 miljoner kronor årligen, det mesta skjuter vi upp på nyårs afton, enligt e24.

GP.se står det även att det har varit stora problem med raketer och att polisen har fått in över 130 anmälningar, att det skall vara så svårt att sköta det snyggt och vänta till tolvslaget. Inte hålla på och skrämma folk och djur.

Jag jobbar just nu på Rusta med att sälja fyrverkerier, har jobbat sen annandag jul. Folk lägger faktiskt ut en hel del pengar på sådant som tar slut på några minuter. Det börjar kännas i kroppen nu att man har jobbat men jag tycker det är sköj att hålla på. Jag har hållit på i 4 år med fyrverkerierna.

Jag skall jobba i morgon på nyårs afton också men sen är jag ledig några dagar innan jobbet på skolan börjar igen.

Jag får se om det blir några fyrverkerier för mig på nyår, har inte bestämt mig ännu.

Inga kommentarer: